E-ticketingové řešení pro pohodlné cestování

Časté otázky

Nápověda k mobilní aplikaci SEJF je na www.sejf.cz

Pro případ problémů kontaktujte zákaznický servis na emailové adrese  nebo na lince +420 267 090 338 nebo zákaznické centrum dopravce na bezplatné lince 800 100 613.


Jaké funkce aktuálně nový e-shop Dopravního podniku nabízí
Po zaregistrování zákazníka lze aktuálně zakoupit jízdenky pro jednotlivou jízdu a časové kupóny.


Jakou výhodu získám tím, že se registruji v e-shopu Dopravního podniku
Registrací v e-shopu můžete zakoupit časový kupón prostřednictvím platební brány, z pohodlí domova. Kupón se Vám pak zobrazí v mobilním telefonu, v aplikaci SEJF. Návštěva Zákaznického centra DP osobně pak není nutná.


Lze v rámci e-shopu uplatnit slevu na jízdné, jako například zakoupit studentský časový kupón?
Zákazník, který chce uplatnit slevu na jízdné, je povinen se osobně dostavit s dokladem prokazujícím nárok na slevu do zákaznického centra DP, kde bude provedena kontrola dokladu a zaznamenán nárok na slevu. Žádost bohužel nelze podat v rámci e-shopu.


Kde naleznu zakoupený časový kupon z e-shopu?
Časový kupón se Vám zobrazí v mobilní aplikaci SEJF, v hlavním menu pod ikonou Platné doklady.


Od kdy začíná platit kupon, který jsem si pořídil v e-shopu?
Časové kupóny zakoupené v aplikaci SEJF jsou platné až 15 minut od času nákupu kupónu v e-shopu.


Kde mohu získat daňový doklad k zakoupeným jízdenkám či kupónům v e-shopu?
Daňový doklad lze vytisknout ze stránek dopravce (Tisk daňového dokladu).


Jak má vypadat fotka?
Rozměr 3,5 x 4,5 cm, která odpovídá aktuální podobě registrované osoby v době registrace a zobrazující tuto osobu v předním čelném pohledu s výškou obličejové části hlavy od očí k bradě minimálně 13 mm. Registrovaná osoba v občanském oděvu, bez brýlí s tmavými skly a bez pokrývky hlavy, fotografie nesmí být vystřižena ze skupinové fotografie, fotografie nesmí vykazovat známky poškození nebo použití.


Co když nahraji špatnou fotku?
Každou fotku zkontrolujeme. Jestliže fotka nevyhovuje, pošleme vám email a budete mít možnost fotku upravit ve svém zákaznickém účtu.


Je možné zaregistrovat více lidí pod jeden zákaznický účet, například celou rodinu?
Bohužel nelze, zaregistrovat se může vždy jen jedna osoba s jednou e-mailovou adresou.


Jak probíhá přepravní kontrola?
U linek dopravců s nástupem pouze předními dveřmi musíte bez vyzvání při nástupu do vozidla předložit řidiči ke kontrole mobilní telefon s aktivním displejem, na kterém je zobrazený detail časového kupónu včetně fotografie. V případě jednotlivé jízdenky musíte předložit displej se zobrazeným textem jízdenky a na žádost řidiče sdělit kontrolní kód (na poslední pozici). Kontrolu primárně zajišťuje řidič vozidla, přesto může být následně provedena kontrola i přepravním kontrolorem.
U linek MHD s nástupem všemi dveřmi primárně zajišťuje kontrolu přepravní kontrolor, který je vybaven mobilním zařízením pro kontrolu. Na výzvu přepravního kontrolora musíte předložit Váš mobilní telefon s aktivním displejem, přepravní kontrolor načte QR kód a ověří kontrolu platnosti časového kupónu. V případě jednotlivé jízdenky musíte předložit displej se zobrazeným textem jízdenky a na žádost přepravního kontrolora sdělit kontrolní kód nebo telefonní číslo. Upozorňujeme, že i zde může provést kontrolu řidič vozidla. V tomto případě musíte řidiči předložit ke kontrole mobilní telefon s aktivním displejem, na kterém je zobrazený detail časového kupónu včetně fotografie nebo detail jízdenky a na požádání sdělit kontrolní kód.


Co je to PIN
PIN je jeden z bezpečnostních prvků - osobní heslo klienta sloužící k ověřování jednotlivých platebních transakcí. Slouží k nahlížení do historie pohybů v mém SEJFu nebo k vytvoření vstupního kódu do chráněné klientské sekce na www.sejf.cz. PIN je proto velmi důležitý údaj, který je třeba si zapamatovat nebo uložit na bezpečné místo.


Co je to PUK
PUK je další bezpečnostní prvek a slouží pro odblokování zapomenutého kódu PIN, ke změně čísla bankovního účtu pro zpětný převod peněz ze SEJFu a pro další komunikaci s operátorem zákaznické podpory na  .


Zapomenutý PIN
Pro obnovení PINu se obrátíte na zákaznickou podporu na . Pro komunikaci s operátorem použijte PUK kód, který vám byl zaslán emailem při registraci sejfu. Po odblokování SEJFu si zvolíte PIN nový.


Aktualizace mobilní aplikace
V případě, že provozovatel vydá novou verzi mobilní aplikace, bude na ni uživatel vždy upozorněn. K samotné instalaci pak dojde v závislosti na nastavení mobilního telefonu (automaticky nebo po potvrzení uživatelem).


Ztráta nebo odcizení mobilního telefonu
V případě ztráty nebo odcizení Vašeho zařízení se nemusíte obávat, že o své peníze nebo časový kupón přijdete. Bez PINu se k penězům ani k osobním údajům, které máte v SEJFu uložené, nikdo nedostane. V případě, že o svůj telefon opravdu přijdete, jednoduše kontaktujte zákaznickou linku +420 776 545 554. Ve svém novém telefonu si pak znovu nainstalujete sejf a získáte opět přístup k penězům i k časovému kupónu, které jste si do sejfu vložili. Stejné podmínky platí i při ztrátě SIM karty, kdy Vám mobilní operátor vydáno SIM kartu s novým nebo původním telefonním číslem.


Výměna mobilního telefonu
V případě výměny mobilního telefonu znovu zopakujte instalaci a aktivaci SEJFu, po přihlášení opět můžete svůj SEJF používat.


Změna operátora
Jestliže Vaše telefonní číslo změní operátora, není potřeba pro funkčnost SEJFu provádět žádné změny či úpravy kromě aktivace datových služeb u Vašeho nového operátora.


Reklamace služeb SEJF
se provádí v klientské sekci na webu www.sejf.cz. Bezpečnostní kód pro přihlášení do klientské sekce získáte kliknutím na nabídku v poli "Zůstatek" na horní liště hlavního menu aplikace SEJF ve Vašem mobilním zařízení. Případnou reklamaci na registraci můžete uplatnit v provozních hodinách na zákaznickém centru Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s.


Platnost časového kupónu
Časové kupóny zakoupené v aplikaci SEJF jsou platné až 15 minut od času nákupu kupónu. Časové kupóny platí pouze v zóně 101 (Ústí nad Labem, Trmice, Ryjice, Chuderov, Chuderovec, Žežice) na linkách MHD a na linkách ostatních dopravců zapojených do integrovaného dopravního systému Doprava ústeckého kraje, mimo linek Českých drah.


Jak probíhá přepravní kontrola
U linek dopravců s nástupem pouze předními dveřmi musíte bez vyzvání při nástupu do vozidla předložit řidiči ke kontrole mobilní telefon s aktivním displejem, na kterém je zobrazený detail časového kupónu včetně fotografie. V případě jednotlivé jízdenky musíte předložit displej se zobrazeným textem jízdenky a na žádost řidiče sdělit kontrolní kód (na poslední pozici). Kontrolu primárně zajišťuje řidič vozidla, přesto může být následně provedena kontrola i přepravním kontrolorem.

U linek MHD s nástupem všemi dveřmi primárně zajišťuje kontrolu přepravní kontrolor, který je vybaven mobilním zařízením pro kontrolu. Na výzvu přepravního kontrolora musíte předložit Váš mobilní telefon s aktivním displejem, přepravní kontrolor načte QR kód a ověří kontrolu platnosti časového kupónu. V případě jednotlivé jízdenky musíte předložit displej se zobrazeným textem jízdenky a na žádost přepravního kontrolora sdělit kontrolní kód nebo telefonní číslo. Upozorňujeme, že i zde může provést kontrolu řidič vozidla. V tomto případě musíte řidiči předložit ke kontrole mobilní telefon s aktivním displejem, na kterém je zobrazený detail časového kupónu včetně fotografie nebo detail jízdenky a na požádání sdělit kontrolní kód.


Kdy je SEJF jízdenka pro jednotlivou jízdu neplatná

  • uplynula-li doba její platnosti,
  • nebyla-li zaslána smluvním distributorem částečně integrovaných mobilních jízdenek DPmÚL,
  • byla-li jakkoliv upravována, přepisována nebo přeposlána,
  • nebyla-li platná v době kontroly,
  • byla-li použita v jiné, než Tarifem DPmÚL a Tarifem DÚK stanovené tarifní zóně nebo na linkách ČD zapojených do DÚK,
  • nelze-li z příčin na straně cestujícího nebo stavu jeho mobilního komunikačního zařízení ověřit její platnost,
  • odeslal-li cestující požadavek na nákup jízdenky v době nástupu nebo po nástupu do vozidla, nebo v době výkonu přepravní kontroly,
  • nedodržel-li cestující podmínky stanovené pro její použití Tarifem DPmÚL nebo SPP DPmÚL,
  • není-li jízdenka na základě přiděleného kódu nebo telefonního čísla při přepravní kontrole nalezena,
  • neobsahuje-li všechny Tarifem DPmÚL předepsané údaje, zejména údaje potřebné pro kontrolu platnosti jízdenky.


Kdy je časový kupón SEJF neplatný

  • nebyl platný v době kontroly,
  • byl použit v jiné, než Tarifem DPmÚL a Tarifem DÚK stanovené tarifní zóně nebo na linkách ČD zapojených do DÚK,
  • nebyl vystaven přímo provozovatelem aplikace SEJF,
  • nelze z příčin na straně cestujícího nebo stavu jeho mobilního telefonu ověřit jeho platnost,
  • zobrazená fotografie cestujícího nebo osobní údaje neodpovídají osobě kontrolované,
  • není na základě přiděleného kódu při přepravní kontrole nalezen,
  • po načtení QR kódu není časový kupón nalezen,
  • kupón byl podbarvený červenou barvou, nebo řádek s uvedeným aktuálním datem kontroly nepulzuje a nemění se aktuální čas uvedený v tomto řádku,
  • cestující nedodržel podmínky stanovené pro jeho použití Tarifem DPmÚL nebo SPP DPmÚL.